Kvadrat Verosol is nu Kvadrat Shade!

Garantieperiode

  • Garantie is van kracht tot 36 maanden na uitlevering, exclusief motoren, accu’s en afstandsbediening.
  • Voor elektrische motoren, accu’s, panelen en schakelmateriaal gelden de garantievoorwaarden van de fabrikant, gerekend vanaf de op het product vermelde productiedatum. Buiten de garantieperiode van 36 maanden is arbeidsloon bij vervanging of reparatie van deze onderdelen niet inbegrepen.
  • Gebreken kunnen tot maximaal 8 dagen na oplevering schriftelijk worden gemeld. Deze dienen te zijn ondersteund door fotomateriaal waarop het gebrek goed zichtbaar is.
  • Producten dienen direct na ontvangst te worden onderzocht op transportschade. In geval van manco’s of zichtbare schade aan de geleverde producten als gevolg van transport, moet de klant een aantekening van het defect maken op de leveringsbon van de vervoerder. Dit dient te worden ondersteund met een foto van de schade. Als wordt nagelaten de relevante vervoerder en Kvadrat onmiddellijk op de hoogte te stellen, vervalt het recht om een schadeclaim in te dienen.
  • Op plissé- en rolgordijndoek geldt de garantie dat doek gedurende een termijn van 36 maanden na levering probleemloos de oorspronkelijke eigenschappen behoudt, mits de gebruiker kan aantonen dat de betreffende goederen op de juiste wijze zijn toegepast en onderhouden.
  • Garantie aanvragen van vervuilde producten worden niet in behandeling genomen.
  • Voor gordijnstof geldt dat als de claim binnen 2 jaar na de factuurdatum wordt ingediend en door Kvadrat gehonoreerd, Kvadrat het betreffende textiel geheel of gedeeltelijk zal vervangen zonder kosten in rekening te brengen aan de klant. Als de claim wordt ingediend na 2 jaar vanaf de factuurdatum en de garantieperiode is langer dan 2 jaar, dan zal Kvadrat het betreffende textiel geheel of gedeeltelijk vervangen, met inachtneming van een afschrijving die wordt berekend als 10% van de huidige marktprijs van het betreffende textiel vermenigvuldigd met het aantal gebruiksjaren gerekend vanaf de factuurdatum. Bijv. als een claim 3 jaar na de factuurdatum wordt ingediend, wordt 30% van de huidige marktprijs van het textiel in rekening gebracht voor vervanging.
  • Bij een geschil over een garantie-aanvraag kan bij, instemming van beide partijen, een onafhankelijk expert worden ingeschakeld. De hiermee gepaard gaan de kosten zijn voor rekening van de partij die door de onafhankelijk expert als aansprakelijke wordt aangewezen.
  • Producten waarvan is besloten deze binnen de garantievoorwaarden te vervangen, worden automatisch eigendom van Kvadrat en dienen binnen 30 kalenderdagen na levering van het vervangende product aan Kvadrat te worden geretourneerd. Blijft dit uit, dan zal het vervangende product alsnog in rekening worden gebracht.

Voorwaarden

  • Onze voorwaarden zijn gedetailleerd beschreven in de Algemene-, Leverings- en Verkoopvoorwaarden van Kvadrat Shade. Deze zijn inzichtelijk op de volgende website: https://www.kvadrat.dk/en/legal/warranty-for-business-clients-b2b.
  • Toegestane afwijkingen zijn conform de norm EN13120.
  • Uitsluitend garantie aanvragen met volledige productgegevens inclusief foto’s van de desbetreffende klacht worden in behandeling genomen. Productgegevens vind u terug op de sticker aan de bovenzijde van het product.
  • Onder voorwaarden kunnen wij een monteur activeren die de klacht op locatie beoordeelt. Indien blijkt dat de klacht niet gegrond is, zullen de betreffende kosten in rekening worden gebracht.

Actuele / oude collectie

  • Binnen de actuele collectie kan besloten worden om producten of onderdelen binnen de garantievoorwaarden één op één vervangen.
  • Betreft het een product uit een voormalige collectie en is dit product of een onderdeel hiervan niet langer voorradig, dan zal het worden vervangen door een gelijkwaardig exemplaar met dezelfde functionaliteit.

Voorwaarden betaalde service

Garantietermijn

De duur van garantie op de verrichte service is gelijk aan de resterende duur van de reguliere garantieperiode. Is deze verlopen of heeft deze een resterende duur van minder dan 12 maanden, dan geldt een termijn van 12 maanden.

Voorwaarden aanvullend op de standaardvoorwaarden

  • Vervuilde producten worden niet in behandeling genomen.
  • Door toedoen van externe factoren kunnen systemen sneller verouderen dan voorzien. Hierdoor kan bij het repareren van deze systemen onvoorziene nevenschade ontstaan. Hiervoor accepteert Kvadrat geen aansprakelijkheid. De kosten van eventueel aanvullende reparaties worden volledig in rekening gebracht.
  • Bij versmallen van een plissé product is koordsymmetrie uitsluitend gegarandeerd wanneer voor 2-zijdig versmallen wordt gekozen.
  • Versmallen van systemen en doek is mogelijk vanaf een breedte van minimaal 2cm.
  • Alleen producten in deugdelijke verpakking worden door onze vervoerder naar Kvadrat vervoerd.
  • Alleen service aanvragen met volledige productgegevens worden in behandeling genomen. De productgegevens vind u op de sticker op de bovenzijde van het product.
  • Bij jaloezieën worden service-aanvragen in behandeling genomen tot een maximum van 10 jaar na productiedatum.

Actuele / oude collectie

  • Binnen de actuele collectie kan besloten worden om producten of onderdelen binnen de garantievoorwaarden één op één te vervangen.
  • Betreft het een product uit een voormalige collectie en is dit product of een onderdeel hiervan niet langer voorradig, dan zal het worden vervangen door een gelijkwaardig exemplaar met dezelfde functionaliteit.

    Belangrijke informatie over textiel

    Golven in het doek

    Rolgordijnen gemaakt van textiel, kunnen een golvend effect in de vorm van een “V” vertonen. Dit effect komt vooral voor bij grote rolgordijnen. Om dit effect te verminderen kan overwogen worden het rolgordijn te splitsen in smallere breedtes en/of meerdere rolgordijnen te koppelen.

    Patronen

    Bij structuur of patroon in het textiel kunnen de ketting- (verticale) of inslag (horizontale) garens niet perfect loodrecht met elkaar verbonden zijn. Enige afwijking van de structuur of patroon kan mogelijk zijn. Zo ook enige pinholes in non-transparante textielen. Maximale variaties tot 30 mm over de volle breedte van het product zijn toegestaan. Daarnaast kunnen Moiré patronen verschijnen met (semi-) transparante panelen wanneer ze elkaar overlappen. Soms is moderne low-E beglazing ook van invloed. Moiré patronen zijn grootschalige interferentie patronen die kunnen optreden wanneer een ondoorzichtig geregeerd patroon met transparante hiaten, zoals Kvadrat Shade textiel, is bedekt met een ander vergelijkbaar patroon.

    Lichtkieren

    Elke zonwering laat licht door aan de zijkant van het doek (zelfs bij gebruik van black-out doek). Dit komt doordat de totale breedte van de zonwering inclusief ophangbeugels altijd breder is dan de doekbreedte. Lichtgaatjes zijn sterker aanwezig indien de zonwering ‘in de dag’ is gemonteerd. Montage ‘op de dag’ kan hier dan ook een betere optie zijn dan ‘in de dag’. Om de lichtkieren echter tot een minimum te beperken kan gebruik gemaakt worden van hardware systemen met zijgeleiding.

    Railroading en cupping

    Het effect van "cupping" bij rolgordijnen verwijst naar een vervorming van het textiel waarbij de zijkanten van de stof naar voren of naar achteren buigen, waardoor de stof niet meer volledig vlak hangt. Soms kan op eigen risico besloten worden om Kvadrat Shade-textielen te railroaden (draaien) om zo toch een breder product te kunnen leveren. Railroaden van het textiel leidt vaak tot cupping van de buitenste randen van het textiel. Het railroaden van het textiel kan het uiterlijk/aanzicht van het eindproduct aanzienlijk veranderen.

    Dikteverschillen en het recht oprollen

    Textiel is van nature uitdagend wat betreft spanning, en de diverse bewerkingen en productiestappen kunnen leiden tot dikteverschillen in het weefsel. Volgens de norm voor binnenzonwering (EN 13120) is textiel nooit volledig consistent in dikte. Deze variaties kunnen invloed hebben op het recht oprollen van een rolgordijn. In de norm wordt dit geïllustreerd met onderstaande afbeelding die de meest ongunstige situatie laat zien van het effect op het recht oprollen van een rolgordijn.

    Plissé textiel – Twist in honingraat textielpakket

    Bij vrijhangende plissétextielen en in het bijzonder bij honingraattextiel kan een verdraaiing optreden tussen het boven- en onderprofiel. Volgens de norm voor binnenzonwering (EN 13120) mag deze afwijking maximaal 2% van de productbreedte bedragen. Daarnaast kunnen bij systemen met een 1:4 overbrenging (zoals bij honingraattextiel) kleine hoogteverschillen ontstaan tussen de linker- en rechterzijde van het textielpakket. Deze verschillen zijn inherent aan het ontwerp en gebruik van dit type textiel.